آموزشی

تکنولوژی دورا استرچ سالیوا Durastretch چه کاربردی دارد ؟

تکنولوژی دورا استرچ سالیوا Durastretch

تکنولوژی دورا استرچ سالیوا Durastretch چه کاربردی دارد ؟ شرکت سالیوا همواره از پیشتازان در تولید لوازم کوهنوردی در دنیا می باشد، تکنولوژی معرفی شده در لوازم کوهنوردی سالیوا شما کوهنوردان عزیز را برای صعودی لذت بخش، همراهی خواهد کرد. با ما همراه باشید :

پارچه دورا-استرچ، از جنس نایلون بوده و حاوی مقدار زیادی ماده لاکرا است. سپاندکس ( spandex ) یا نخ لاکرا ( lycra ) نوع خاصی از الیاف مصنوعی با خاصیت کششی فوق العاده بوده و دارای کاربرد های زیادی در صنعت پوشاک است.ت

اسپاندکس برگرفته از لغت ( expands ) به معنی گسترش یابنده است که در سال ۱۹۵۸ توسط شیمیدانی بنام جوزف شویرز در ویرجینیا کشف شد و صنعت پوشاک را به طور کلی متحول کرد. لاکرا بسیار مقاوم بوده و قابلیت کشسانی تا ۵ برابر طول عادی خود را داراست به همین سبب در موارد بسیاری کارایی دارد که به چندی از آن موارد اشاره می کنیم : کارایی و استفاده : نخ لاکرا یا اسپاندکس در پروسه تولید پارچه همانند نخ های دیگر به پارچه اضافه می شود؛ در این صورت، پارچه تولید شده اصطلاحا پارچه لاکرا نامیده می شود اما دلایل فراوانی برای افزودن نخ لاکرا به پارچه وجود دارد، من جمله :

قابلیت الاستیکی بودن لاکرا باعث می شود تا سایز لباس پس از شست و شو و استفاده ، تغییر نکرده و به شکل اولیه ی خود باز گردد. ( بر خلاف پارچه های پنبه که دچار تغییر سایز و فرم می شوند. ) نخ ویسکوز خالص، به تنهایی از استحکام بسیار پایینی برخوردار بوده و به تنهایی قابل بافت نیست؛ به همین دلیل، با استفاده از لاکرا به آن استحکام می بخشند. به لباس حالت تحرک پذیری بالایی می دهد که این تحرک پذیری در بسیاری از پوشاک ورزشی و ایروبیک، بسیار مفید و ضروری است .

شرکت کبود اسپرت نمایندگی سالیوا در ایران می باشد، شما می توانید محصولات اورجینال این برند را از فروشگاه آنلاین کبود اسپرت سفارش داده و در سریعترین زمان، درب منزل خود تحویل بگیرید.

از حالت کششی و استرج آن در طراحی و جنبه زیبایی آفرینی استفاده می شود. در این پارچه ها، حدودا ۱۰ تا ۵۰% از نخ سپندکس یا لاکرا استفاده می شود و هر رشته از این نخ، در نایلون هایی پیچیده شده و محافظت می گردد. تمامی این مشخصه ها سبب می شود تا البسه حاوی این مواد دوامی بسیار عالی داشته باشند.

پارچه دورا استرچ بطور شگفت انگیزی در برابر سایش مقاوم است. انواع ضدآب، ضدباد، با قابلیت تنفس و با دوخت های چندلایه ای آن نیز موجود است. خاصیت کشسانی و مقاومت آن در برابر سایش، در آزمایشگاه های مجهز مورد آزمایش واقع شده و تضمین شده است. بنابراین امکان آسیب پذیری آن بسیار کم است. پارچه های دورا استرچ فرم خود را به خوبی حفظ کرده و وزن کمتری دارند.

منبع: www.salewa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *